تست هوش هیجانی | تست آنلاین هوش هیجانی | آموزش هوش هیجانی

۱۲۲

تست هوش هیجانی

نقش هوش هیجانی در زندگی روزمره 

در سال 1995 ، روانشناس و روزنامه نگار علمی ، دانیل گلمن ، کتابی را منتشر کرد که در آن بیشتر نقاط جهان را با مفهوم نوظهور هوش هیجانی آشنا می کند. این ایده – که توانایی درک و مدیریت احساسات ، شانس موفقیت ما را افزایش می دهد در ادامه بر نحوه تفکر مردم در مورد احساسات و رفتار انسان تأثیر زیادی گذاشت. در این مطالعه معنی و کاربردهای تست هوش هیجانی بیان می شود اما آیا آنچه که در زندگی روزمره آشکار می شود ، هوش هیجانی است؟ دانشمندان علوم رفتاری تعدادی از اقدامات را شناسایی کرده اند که نشان می دهد چگونه هوش هیجانی در دنیای واقعی ظاهر می شود.

تست هوش هیجانی
تست هوش هیجانی

در اینجا 13 مورد از آنها ذکر شده است با ما همراه باشید تا به بررسی این موارد بپردازیم.

1.در مورد احساسات فکر می کنید

هوش هیجانی با آنچه به آن خودآگاهی اجتماعی گفته می شود ، با توانایی تشخیص احساسات (و تأثیر آنها) در خود و دیگران آغاز می شود. این آگاهی با تأمل آغاز می شود. شما سؤالاتی از قبیل:

  • نقاط قوت عاطفی من چیست؟ نقاط ضعف من چیست؟
  • حال و هوای فعلی من چگونه بر افکار و تصمیم گیری من تأثیر می گذارد؟
  • چه چیزی در زیر سطح رفتار اتفاق می افتد و آنچه را که دیگران می گویند یا انجام می دهند را تحت تأثیر قرار می دهد؟
  • سؤالاتی مانند اینها بینش های ارزشمندی را ارائه می دهد که می تواند به نفع شما باشد.

2. مکث می کنید

مکث به همان سادگی است که یک لحظه برای متوقف کردن و فکر کردن قبل از صحبت یا عمل کردن ساده است. (در تئوری آسان ولی در عمل دشوار است.) این می تواند شما را از لحظه های شرم آور یا اشتباهات خیلی سریع و عجولانه  نجات دهد. به عبارت دیگر ، مکث به شما کمک می کند تا از تصمیم گیری دائم بر اساس احساسات موقت خودداری کنید.

3. سعی می کنید افکار خود را کنترل کنید

شما کنترل زیادی روی احساسی که در یک لحظه معین دارید ، ندارید. اما می توانید با تمرکز روی افکار خود ، واکنش خود را نسبت به آن احساسات کنترل کنید. (همانطور که گفته شد: شما نمی توانید مانع فرود آمدن پرنده ای بر روی سر خود شوید ، اما می توانید از ساختن لانه جلوگیری کنید! ) با تلاش برای کنترل افکار خود ، در برابر تبدیل شدن به یک برده در احساسات خود مقاومت می کنید و به خود اجازه می دهید به روشی زندگی کنید که با اهداف و ارزش های شما هماهنگ باشد.

تست هوش هیجانی
تست هوش هیجانی

4. از انتقاد بهره مند می شوید

هیچ کس از بازخورد منفی راضی و خشنود نیست. اما می دانید که انتقاد فرصتی برای یادگیری است ، حتی اگر به بهترین روش ارائه داده نشود و حتی وقتی بی اساس باشد ، به شما پنجره ای می دهد از تفکر دیگران. هنگامی که بازخورد منفی دریافت می کنید ، احساسات خود را کنترل می کنید و از خود می پرسید: چگونه می توانم این مسئله را بهتر کنم؟

5. اصالت را نشان می دهید

اصالت به معنای به اشتراک گذاشتن همه چیز در مورد خود ، همه جا و هر زمان نیست. این به معنای گفتن معنی واقعی شماست ، به معنای گفتن ، و چسبیندن به ارزش ها و اصول خود قبل از هر چیز دیگر. شما می دانید که همه از اشتراک گذاری افکار و احساسات شما قدردانی نمی کنند. اما کسانی که مهم هستند این کار را خواهند کرد.

برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی در زمینه ی تست هوش هیجانی و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز حال کوک با شماره های زیر تماس بگیرید

02122636858 – 02126767945 – 09212773724

6. همدلی از خود نشان می دهید

توانایی نشان دادن همدلی ، که شامل درک افکار و احساسات دیگران است ، به شما کمک می کند تا با دیگران در ارتباط باشید. به جای قضاوت یا برچسب زدن به دیگران ، شما سخت کار می کنید تا چیزهایی را از چشمان آنها ببینید. همدلی لزوماً به معنای موافقت با دیدگاه شخص دیگر نیست. در عوض ، در مورد تلاش برای درک است  که به شما امکان می دهد روابط عمیق تر و متصل تری برقرار کنید.

7.  دیگران را ستایش می کنید

همه انسان ها از تصدیق و قدردانی استقبال می کنند. وقتی دیگران را ستایش می کنید ، آن ولع را برآورده می کنید و به این روند اعتماد می کنید. این مسئله زمانی شروع می شود که شما بر روی دیگران تمرکز می کنید. سپس ، با به اشتراک گذاشتن آنچه به طور خاص از آن قدردانی می کنید ، از آنها الهام می گیرید که بهترین نسخه خودشان باشند.

8.  بازخورد های مفید می دهید

بازخورد منفی پتانسیل زیادی برای صدمه زدن به احساسات دیگران دارد. با درک این موضوع ، شما انتقاد را به عنوان بازخورد سازنده بیان می کنید ، بنابراین گیرنده آن را به جای ضرر و آسیب،مفید می داند.

9.  عذرخواهی می کنید

این نیرو و شجاعت  تا بتوانید بگویید متأسف هستید معمولا طول می کشد. اما انجام این کار نشان دهنده فروتنی است ، کیفیتی که به طور طبیعی دیگران را به سمت شما جلب خواهد کرد. هوش هیجانی به شما کمک می کند درک کنید که عذرخواهی همیشه به معنای اشتباه کردن نیست. بلکه این بدان معنی است که ارزش روابط خود را بیشتر از نفس خود ارزیابی می کنید.

10.می بخشید و فراموش می کنید

نبخشیدن افراد مثل این است که یک چاقو را درون زخم بگذارید. در حالی که طرف متخلف با زندگی خود پیش می رود ، شما هرگز به خودتان فرصت بهبودی نمی دهید. وقتی می بخشید و فراموش می کنید ، از دیگران جلوگیری می کنید تا احساسات شما را گروگان گیرند و به شما امکان می دهند به جلو بروید.

11.  تعهدات خود را حفظ می کنید

امروزه برای مردم معمول است که هروقت اختیار می کنند توافق یا تعهد خود را بشکنند. البته بهم زدن قرار با یک دوست ، باعث می شود آسیب کمتری نسبت به شکستن یک وعده برای فرزندتان یا از دست رفتن مهلت اصلی تجارت تان داشته باشید. اما وقتی عادت دارید کلمه تعهد را حفظ کنید – در همه چیز بزرگ و کوچک – یک شهرت قوی را برای اطمینان و اعتماد به نفس ایجاد می کنید.

12.  به دیگران کمک می کنید

یکی از بزرگترین راهها برای تأثیر مثبت بر احساسات دیگران ، کمک به آنها است. اکثر مردم اهمیتی نمی دهند که از کجا فارغ التحصیل شده اید ، یا حتی در مورد دستاوردهای قبلی شما حساسیتی ندارند. اما ساعت هایی که می خواهید از برنامه خود برای گوش دادن یا کمک کردن خارج شوید ، چه می شود؟ آمادگی شما برای پایین آمدن در سنگرها و کار کردن در کنار آنها؟بی اعتمادی آن ها؟نارضایتی؟ و… اقداماتی مانند این باعث ایجاد اعتماد می شود و به دیگران الهام می دهد که از رهبری شما با اطمینان پیروی کنند.

13. خود را از اشتباهات عاطفی محافظت می کنید

شما می دانید که هوش هیجانی دارای یک جنبه نیز تاریک است – مانند زمانی که افراد سعی می کنند احساسات دیگران را برای ارتقاء برنامه شخصی یا برخی از اهداف خودخواهانه خود تغییر دهند و به همین دلیل است که شما همچنان از هوش هیجانی خود استفاده می کنید. در هنگام انجام این کار از خود محافظت کنید.

تست هوش هیجانی
تست هوش هیجانی

تست هوش هیجانی

در حال حاضر تست هایی وجود دارند که توسط متخصصین روان شناسی انجام شده و میزان هوش هیجانی شما را می سنجند. توصیه میکنیم حتما این تست جذاب و مهم را برای خودتان انجام دهید. آزمایش EQ و تست IQ بعضی اوقات اشتباه گرفته می شوند. به اشتباه ، زیرا طبق تعاریف دقیق ، آنها دو چیز کاملاً جدا از هم هستند. هوش هیجانی معمولاً به یک عدد بیان نمی شود ، اگرچه آزمایش های EQ وجود دارد که سعی در تحقق آن دارند. این که آیا شما از نظر عاطفی باهوش هستید یا نه ، در آزمون EQ نمره بالایی کسب خواهید کرد ، معمولاً توسط پنج ویژگی شخصیتی تعیین شده توسط Reuven Bar-On تعیین می شود. اینها هستند:

هوش بین فردی (مسئولیت اجتماعی / همدلی)
هوش درون فردی (خودآگاهی هیجانی)
سازگاری (آزمایش انعطاف پذیری / واقعیت)
مدیریت استرس (تحمل استرس / کنترل ضربه)
خلق و خوی عمومی (شاد / غمناک / خوش بینی)
تئوری های بسیاری در مورد EQ وجود دارد که به یک تئوری شخصیت نزدیک تر از اندازه گیری توانایی ها هستند ، همانطور که در مورد تست IQ وجود دارد.

برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی در زمینه ی تست هوش هیجانی و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز حال کوک با شماره های زیر تماس بگیرید

02122636858 – 02126767945 – 09212773724

مطالب پیشنهادی:

https://www.inc.com/justin-bariso/13-things-emotionally-intelligent-people-do.html

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.