نوروفیدبک و یادگیری بهتر | نوروفیدبک و اختلال یادگیری | یادگیری کودکان بیش فعال
نوروفیدبک و یادگیری
نوروفیدبک و یادگیری
آیا نوروفیدبک در یادگیری موثر است؟
شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ورزشکاران ، نوازندگان ، رقصندگان و کسانی که دچار مشکلات رفتاری مانند اختلال کمبود توجه در بین دیگران هستند می توانند از نوروفیدبک بهره مند گردند. ارایه اطلاعاتی درباره ی وضعیت مغز که از طریق الکترود های قرار داده شده بر روی پوست سر دریافت شده نوفیدبک می گویند.
چنین سیستم هایی به پوشنده اجازه می دهد تا حالت ذهنی را ایجاد کند که بیشتر از همه برای ورزش ، هنر یا رفتار مطلوب آنها سودمند باشد.دانشمندان در حال گسترش شخصی سازی و تشخیص زمان لازم برای برای بهره بری بیشتر از این فناوری در هستند.
پتانسیل آموزشی سیستم های نوروفیدبک
لازم به ذکر است که آموزش نیز به همان اندازه نوروفیدبک برای افراد دارای ADHD موثر است با وجود عدم اثبات قطعی و علمی در مورد بازخورد نوروفیدبک ، شواهد قابل توجهی وجود دارد که بتواند از استفاده از نوروفیدبک در سیستم های تجاری حمایت کند تا توجه افراد مبتلا به ADHD را بهبود بخشد.
آیا نوروفیدبک عوارض دارد؟
تا کنون این فناوری نشان داده است که نوروفیدبک بازخورد مفیدی داشته و حتی حداقل آن هم مضر نیست. با این حال شواهدی کمی مبنی بر اینکه این فناوری مستقیم بر روی یاد گیری اثر گزار است وجود نداشته، اما ثابت شده که می تواند توانایی تمرکز بر یادگیری افراد و آرامش را تقویت کند.
ایا نوروفیدبک تهاجمی است؟
نوروفیدبک یک عملکرد تهاجمی برای مغز نیست و بنابراین نمیتواند به طور ناگهانی ایده وتوانایی خاصی به افراد ببخشد اما با تقویت اعصاب و امواج مغز میتوانیم در استفاده درازمدت این توانایی ایده پردازی را نیز تقویت کنیم.
برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی در زمینه ی نوروفیدبک و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان کلینیک بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید
09212773724- 02122636858- 02126767945
نوروفیدبک چه کمکی به معلمان می کند؟
این به معلمان کمک می کند تا ببینند که کدام دانش آموز منتظر است تا بدون تمرین توضیحی را درباره ی موضوعات مورد بحث در درس ارایه دهند، این نشان می دهد که آیا این دانش آموز بر این موضوع تسلط و مهارت پیدا کرده یا خیر، نوروفیدبک می تواند ابزاری مفید برای اینکه نشان دهد که روش های تدریس نیاز به تغییر دارد یا نه باشد.
به عنوان عملکرد واقعی نوروفیدبک باید دستورالعملهای لازم برای استفاده از آنها در نظر گرفته شود. این سیستمها همچنین ممکن است به معلم نشان دهند که کدام یادگیرنده از نظر حجم موجهای مغزی ایجاد شده در مناطق خاص مغز ، دارای یک استعداد برای یک موضوع خاص است و بنابراین برای تعیین دانش آموزان به سوژه های درسی معیین نیز کارامد است.
سن دانش آموزان و نوروفیدبک
اگرچه امواج مغزی کودکان خردسال با بزرگسالان متفاوت است اما نوروفیدبک تداخلی با سن دانش آموزان ندارد،ولی این تفاوت امواج ممکن است در تشخیص مشکل ایجاد کند.برای ایجاد یک سیستم آموزشی معنادار ، خود سیستم باید قابل اطمینان تر باشد ، اما برای مفید بودن نیاز به شخصی سازی خارق العاده ای است. از آنجایی که دانش آموزان تمایلی به پوشیدن کلاه بیس بال یا کلاه ایمنی دوچرخه در کلاس نداشته باشند بحث زیبا سازی نوروتراپی باید مورد بررسی قرار گیرد توجه داشته باشید که چنین دقتی در مورد بعضی اهداف ، مانند ADHD ، در سیستمها از اهمیت کمتری برخوردار هستند
پتانسیل نوروفیدبک در آموزش عمومی چیست؟
تحقیق در مورد بازی ها در حال حاضر نوروفیدبک فعالیتهای روی صفحه را قادر می سازد تا به “حالت عاطفی” کاربر پاسخ دهند ، به عنوان مثال حالت بی حوصله ، عصبانی ، هیجان زده ، گیجی . این می تواند به طور مستقیم به محیط های آموزشی منتقل شود که می توانند اطلاعات و تمرین هایی را در سطح مناسب و به شکلی جذاب ارائه دهند. یا بازخوردی که سیستم در مورد افراد استفاده می کند می تواند به عنوان خود نوروفیدبک استفاده شودکه درنهایت نیز باعث تمرکز می شود.
یکی از کاربرد های نوروفیدبک
نوروفیدبک برای کمک به دانش آموزان مبتلا به ADHD( یک اختلال عصبی) است که با بی توجهی مداوم همراه با بیش فعالی همراه است. علیرغم این نام ، در واقع کمبود توجه به خودی خود نیست ، بلکه مبتلایان توجه زودگذر دارند. حدود 3-6٪ از افراد 5-12 ساله در انگلستان مبتلا به ADHD23 هستند.
برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی در زمینه ی نوروفیدبک و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان کلینیک بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید
09212773724- 02122636858- 02126767945
علاوه بر رویکردهای شیمیایی برای درمان ، مانند ریتالین و سایر درمان ها از مکانیسمهای اساسی مسئول تغییرات در هوشیاری و رفتاری استفاده کرده اند. همچنین حدودا 26 سال است که علوم اعصاب نشان می دهد نوروفیدبک می تواند در بهبود حافظه در افراد مبتلا به ADHD مفید باشد . در سال 2005 طی تحقیقاتی، آنها در حال بررسی این فرضیه بودند که آیا آموزش می تواند ریتم های امواج مغز را با مزایای بالینی عادی سازی کند یا خیر. تحقیقات نشان داد تغییرات در محل قرار دادن الکترود ها بر روی پوست سر هستند. و به این نتیجه رسیدند که برای آموزش ضرری ندارد.
روند نتیجه در نوروفیدبک
در بیشتر موارد نتیجه حتی در دراز مدت مثبت است اما شواهدی که بتوان قاطعانه از سودمند بودن این فناوری صحبت کرد وجود ندارد، بلکه آموزش افراد دارای ADHD برای بهبود توجه بدون استفاده از نوروفیدبک نیز به همان اندازه مؤثر است. با وجود عدم اثبات قطعی علمی در مورد بازخورد نوروفیدبک، شواهد قابل توجهی وجود دارد که بتواند از استفاده از نوروفیدبک در سیستم های تجاری حمایت کند تا توجه افراد مبتلا به ADHD را بهبود بخشد. در سیستمهای کلینیکی مشابه آن ، مهم نیست که به طور مستقیم به پوشنده آموزش دهید که چگونه امواج مغزی خود را تغییر دهد ، زیرا اظهار می کنند تغییر موجهای مغزی باعث سازماندهی ، تمرکز و بهتر شدن حافظه کوتاه مدت آنها نمی شود.
برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی در زمینه ی درمان بیش فعالی و نوروفیدبک و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان با شماره های زیر تماس بگیرید
09212773724- 02122636858- 02126767945
مطالب پیشنهادی:
- نوروتراپی چیست؟
- درمان سردرد میگرن با نوروفیدبک
- درمان بیش فعالی با نوروفیدبک
- درمان چاقی با نوروفیدبک
- آسنترا
منابع: https://www.nfer.ac.uk/publications/FUTL94/FUTL94.pdf